Åbningskoncert – Rikke Sandberg

Koncert nr. I

16. sept. 2018 · kl. 15.00

Åbningskoncert -Rikke Sandberg

Vi slår dørene op indfør en ny sæson i Musikforeningen på Folke Bernadottes Allé! Åbningskoncerten starter med et udpluk af kunstnerne der kommer at spille i løbet af sæsonen og afsluttes med en mini recital af danmarks egen koncertpianist Rikke Sandberg!

Medvirkende:

• Rikke Sandberg
  • Trio Belle Epoque
  • Tobias van der Pals

Nordic Song Festival – Hommage á Birgit Nilsson

Koncert nr. II

14. okt. 2018 · kl. 15.00

Nordic Song Festival – Hommage á Birgit Nilsson

Vi møder igen Nordic Song Festival under ledelse af Gitta Maria Sjøberg. Der er nye unge fremstormende sangere og pianister ved årets udgave af Nordic Song Festival og vo kan udlove en både underholdende og dybsindig koncert.

Under ledelse af Gitta Maria Sjöberg mindes vi den svenske superstjerne Birgit Nilsson, som i år ville have fyldt 100 år.

Nordic Song Festival

Van Der Pals Quartet

Koncert nr. III

11. nov. 2018 · kl. 15.00

Van Der Pals String Quartet

Den svensk/danske kvartet Van Der Pals String Quartet har turneret europa i de seneste år. Nu kommer de for at lave et program som er både nyt og klassisk. Kvartetten er lige ved at gå ind i studiet og indspille den dansk/hollandske komponist Leopold van der Pals første tre strygekvartetter. Leopold van der Pals musik går i øjeblikket varmt i Europa da nye indspilninger og opdagelser af hans musik kommer på markederne. Derfor giver kvartten nu den unikke mulighed at høre disse værker blive spillet live sammen med Prokofievs første strygekvartet.

www.vanderpalsquartet.com

• Gordan Trajkovic, Violin
  • Fredrik Burstedt, Violin
  • Markus Falkbring, Viola
  • Tobias van der Pals, Cello

Trio Belle Époque

Koncert nr. V

NB. Ny dato!

31. marts. 2019 · kl. 15.00

Trio Belle Époque

Trio Bel Epoque består af Julie Borgwardt-Stampe, sopran (dk) – Tittit van der Pals, cello (se) – Malene Thastum, klaver (dk). Koncerten er en musikoplevelse der fører dig til Paris i starten af 1900-talet, hvor du hører musik af blandt andre Fauré, Debussy, Ravel og Stravinsky.

Alle kender vi komponisterne og deres betydningsfulde musik, men ikke historien om den alt-afgørende, eksentriske mæcen Princesse Winnie. Det er den historie Trio Bel Epoque giver sit publikum i en koncertforestilling med musik fra hendes Saloner og prinsesse Winnerettas egne ord.

Billetter: Køb billet her!

Julie Borgwardt-Stampe

Tittit van der Pals og Malene Thastum

Tobias van der Pals – Bach 6 suiter for solo cello

Koncert nr. VI

10. feb. 2019 · kl. 15.00

Bach 6 suiter solo cello

Den svensk/danske cellist Tobias van der Pals kommer for at opføre J.S. Bachs monumentale cyklus for solo cello, alle 6 suiter på en aften, udenad! Det findes ikke en eneste cellist i verden der ikke har satser fra Bachs solostykker i hænderne. De samlede 36 satser danner et stærkt billede af Bachs klangunivers for solo cello og giver samtidig rammen for hvad en cello kunne forestilles at kunne i 1720. Koncerten er også en hyldest til den cello Tobias van der Pals spiller på. Celloen er bygget af de to brødre Andrea og Gaetano Fiori i Modena 1817 og har derfor lige rundet 200 år.

Billetter: greenticket.dk/tobias-vanderpals-bach6suitersolocello

Johannes Goritzki med venner

Koncert nr. VII

Desværre må vi meddele at Johannes Goritzki er gået bort. Koncerten bliver erstattet med smuk musik fra Trio Belle Époque.

Johannes Goritzki med venner

Cellisten Johannes Goritzki er en af de sidste aktive cellister der har studeret med de to legendariske musikere Pablo Casals og Gaspar Cassadop. Johannes Goritzki er idag professor i cello ved musikkonservatoriet i Lugano og ved Royal College i London. Nu kommer han til vores musikforening og spiller et program baseret på Frans Schuberts kvintet for strygere og Anton Arensky anden strygekvartet, sammen med musikere fra København.

Sven-Bertil Taube

Koncert nr. VIII

7. apr. 2019 · kl. 15.00

Sven-Bertil Taube

Sangeren og komponisten Sven-Bertil Taube har ikke brug for nogen nærmere præsentation! Han er siden mange år en musikalsk legende. Vi har den store glæde at byde Sven-Bertil Taube velkommen til en koncert hvor han synger sange af sin far, den store svenske nationalskald Evert Taube. Pianist er Johan Hugosson.

Billetter:  Køb billet her!